Online Marketing i 2020

0

Hvor står vi, når vi skal se ind i 2020 med markedsføringsbrillerne på?

I 2019 snakkede vi om følgende:

  • SEO
  • CRM
  • Marketing Automation
  • AI
  • Customer Journey
  • Omni-Channel

I 2020 forventer vi, at man snakker langt mere om:

  • Chatbots
  • Video Marketing
  • Position “Zero”
  • Influencer Marketing
  • Osv.

Lige meget om du er inden for affiliate marketing, eCommerce eller Email Marketing, så kan man ikke undvige og kigge på teknologien og kanaler. Hvor får vi trafikken fra og hvad kommer den ind på!

Mobile first

Det er ikke noget nyt at mobilen har taget over, og man bl.a. fra Google side snakker meget om mobile first indekseringer. De mobile enheder er blevet første prioriteten, hvilket har været en af de store omvæltninger de seneste år, da det har sat sig i hele udviklingskæden, når man snakker online markedsføring.

Alt fra marketers til grafikere og UX buildere skal sætte mobilen først i deres prioritering. Det nytter ikke noget, at man køber trafikken fra kanaler på mobile enheder, hvis grafikken og site opsætninger ikke matcher din trafik kilde.

Hvem bruger flest markedsførings kroner?

Ser vi bredt ud over medielandskabet i Danmark i 2019, har vi ikke kunne undgå at se de store summer som online gambling industrien smider. Her er der ikke blevet sparet, om det så er 888casino bonus 2019 eller kendisser som Pilou Abæk og Uffe Holm som tordner frem på TV, så er det imponerende som markedføringsmand at følge med her.

Ikke alene bruger de fleste penge på medier, de er også nogle af dem som går længst med teknologien og kommunikationen, når det gælder online markedsføring.

Hvem bør man kigge på i 2020

Når det kommer til marketing er Niel Patel virkelig en af dem, som står stærkest på den internationale scene. Med et stærkt ståsted inden for SEO, har han positioneret sig i branchen, men det stopper ikke med SEO han dækker efterhånden hele paletten og er blevet en magtfaktor på verdensplan.

Marketing er dog ikke bare globalt, men vil altid have sine små geografiske afsæt i trends og buzz words. Er man en lokal virksomhed, gælder det om at være tilstede online, men på en langt mere individuel måde. Strategien og virkemidlerne er helt anderledes end hvis man opererer på den globale scene.

Online mediets forandres hele tiden, og det gælder om at holde trit med sine målgrupper. Man skal være på vagt og flytte med de strømninger der er her. Facebook er ikke for de unge længere, de gider ikke hænge ud på et medie, hvor deres forældre deler kattebilleder og snager i deres privatlive.

2020 spås at blive året hvor den næste store online rejse som eksempelvis Facebook grundlægges, vi trænger til den luftforandring.

Del.

Om skribenten

Skriv din kommentar